Algemene voorwaarden

Algemene (Abonnements)voorwaarden van Bedrijvengids StationDelft.nl

Bedrijvengids StationDelft.nl is onderdeel van 2B Media.
2B Media is ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 27276994.

Artikel 1 Definities

1. Bedrijvengids StationDelft.nl stelt zich als doel het gratis en betaald in kaart brengen en commercieel begeleiden van bedrijven, verenigingen, instellingen en organisaties in Delft, Den Hoorn, Schipluiden, Delfgauw, Pijnacker en Nootdorp.

2. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Klant’ verstaan: de natuurlijke persoon of rechtspersoon of het samenwerkingsverband van natuurlijke en/of rechtspersonen of de namens deze handelende tussenpersoon of vertegenwoordiger die gebruikt maakt van de Diensten van Bedrijvengids StationDelft.nl zoals bedoeld in artikel 1 lid 4 van deze Algemene voorwaarden.

3. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Overeenkomst’ verstaan: de rechtsbetrekking tussen Bedrijvengids StationDelft.nl en Klant, een en ander in meest ruime zin.

4. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Diensten’ verstaan: alle door Bedrijvengids StationDelft.nl en/of door haar ingeschakelde derden aan Klant geleverde gratis dan wel betaalde diensten, onder andere inhoudende aanbieden van een ondernemers logo, online publiceren van bedrijfsinhoud/locatie/openingstijden, onbeperkt adverteren van het bedrijf, het gebruik maken van data/seo marketing/beklinking, een marketeer die hulp biedt bij de marketing, alsmede alle andere door Bedrijvengids StationDelft.nl ten behoeve van Klant verrichte werkzaamheden, van welke aard ook, verricht in het kader van een opdracht, waarbij werkzaamheden die niet op uitdrukkelijk verzoek van Klant worden verricht zijn inbegrepen.

5. In deze Algemene voorwaarden wordt onder ‘Website’ verstaan: de Website www.stationdelft.nl.

Artikel 2 Toepasselijkheid van de Algemene voorwaarden

1. De Algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle tussen Klant en Bedrijvengids StationDelft.nl gesloten Overeenkomsten waarbij Bedrijvengids StationDelft.nl gratis en betaalde Diensten aanbiedt.

2. Afwijkingen van de Algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien uitdrukkelijk en schriftelijk met Bedrijvengids StationDelft.nl overeengekomen.

3. Toepasselijkheid van inkoop- of andere voorwaarden van Klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen.

4. Deze Algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en/of repeterende opdrachten van Klant.

5. Bedrijvengids StationDelft.nl is gerechtigd de onderhavige algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen zolang deze wijzigingen niet onredelijk bezwarend zijn voor de Klant. Bedrijvengids StationDelft.nl zal dergelijke wijzigingen binnen redelijke termijn voor inwerkingtreding bekendmaken bij Klant.

Artikel 3 De totstandkoming van Overeenkomst

1. Een overeenkomst tussen Klant en Bedrijvengids StationDelft.nl komt tot stand op het moment dat Klant het digitale contract heeft ondertekend nadat Klant zich heeft aangemeld via het aanmeldformulier.

2. Indien Bedrijvengids StationDelft.nl een bevestiging naar Klant stuurt, is deze bevestiging beslissend voor de inhoud en uitleg van Overeenkomst, onder voorbehoud van kennelijke verschrijvingen. Bedrijvengids StationDelft.nl kan niet aan zijn aanbod worden gehouden indien Klant redelijkerwijs kan begrijpen dat het aanbod, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.

3. Nadat een overeenkomst tot stand is gekomen gaat deze in voor een periode van twaalf (12) maanden. Klant ontvangt van Bedrijvengids StationDelft.nl een bevestiging via e-mail waarmee Klant kan inzien tot wanneer het contract is aangegaan.

4. Overeenkomsten worden gesloten voor een periode van 12 maanden. Opzegging dient schriftelijk te geschieden middels een aangetekend schrijven uiterlijk 3 maanden voor het verstrijken van de contractperiode aan:
2B Media, Palamedesstraat 3, 2612 XP te Delft
Overeenkomsten die niet of niet tijdig worden opgezegd, worden stilzwijgend verlengd met een periode van 12 maanden.

Artikel 4 Uitvoering van Overeenkomst

1. Bedrijvengids StationDelft.nl zal zich inspannen de Diensten naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap, alsmede zoveel mogelijk overeenkomstig de schriftelijk vastgelegde afspraken, uit te voeren.

2. Indien en voor zover een goede uitvoering van Overeenkomst dit vereist, heeft Bedrijvengids StationDelft.nl het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door (een) derde(n), onder voorwaarden overeengekomen in Overeenkomst. De toepasselijkheid van artikel 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW wordt hierbij uitdrukkelijk uitgesloten.

3. Klant draagt er zorg voor dat alle gegevens waarvan Bedrijvengids StationDelft.nl aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan Klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van Overeenkomst, tijdig aan Bedrijvengids StationDelft.nl worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van Overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Bedrijvengids StationDelft.nl zijn verstrekt, heeft Bedrijvengids StationDelft.nl het recht de uitvoering van Overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan Klant in rekening te brengen.

4. Indien voor de uitvoering van Diensten een termijn is overeengekomen of opgegeven, dan is dit nimmer een fatale termijn. Bij overschrijding van een termijn dient Klant Bedrijvengids StationDelft.nl hiervan schriftelijk in gebreke te stellen. Bedrijvengids StationDelft.nl dient daarbij een redelijke termijn te worden geboden om alsnog uitvoering te geven aan Overeenkomst.

Artikel 5 Wijziging van Overeenkomst

1. Indien tijdens de uitvoering van Overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, zullen Bedrijvengids StationDelft.nl en Klant tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van Overeenkomst overgaan.

2. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde Overeenkomst levert geen wanprestatie van Bedrijvengids StationDelft.nl op en is voor Klant geen grond om Overeenkomst op te zeggen of te ontbinden.

3. Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten Overeenkomst tussen Bedrijvengids StationDelft.nl en Klant zijn pas geldig vanaf het moment dat deze wijzigingen door middel van een aanvullende of gewijzigde Overeenkomst zijn aanvaard door beide partijen. Deze wijziging geschiedt schriftelijk.

Artikel 6 Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van Overeenkomst

1. Bedrijvengids StationDelft.nl is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of Overeenkomst te ontbinden, indien Klant de verplichtingen uit Overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel dat Bedrijvengids StationDelft.nl goede grond heeft te vrezen dat Klant in deze verplichtingen zal tekortschieten.

2. Voorts is Bedrijvengids StationDelft.nl bevoegd Overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van Overeenkomst onmogelijk is of ongewijzigde instandhouding van Overeenkomst in redelijkheid niet kan worden gevergd.

3. Indien Klant zijn uit Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen niet nakomt en deze niet-nakoming ontbinding rechtvaardigt, dan is Bedrijvengids StationDelft.nl gerechtigd Overeenkomst terstond en met directe ingang te ontbinden zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling.

Artikel 7 Kosten, honorering en betaling

1. Alle genoemde bedragen in de offerte zijn exclusief omzetbelasting (BTW), tenzij anders vermeld.

2. Bedrijvengids StationDelft.nl heeft het recht om kennelijk foutieve verschrijvingen in de prijsopgave te herstellen. Klant heeft de plicht om onjuistheden in de vermelde of verstrekte betaalgegevens onverwijld aan Bedrijvengids StationDelft.nl mede te delen.

3. Indien Klant in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is Klant van rechtswege in verzuim. Een ingebrekestelling is derhalve niet vereist. Klant is alsdan een rente verschuldigd van 1,5% per maand of gedeelte van een maand. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat Klant in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag. Alle kosten die Bedrijvengids StationDelft.nl als gevolg van het niet nakomen door Klant van zijn verplichtingen komen voor rekening van Klant.

Artikel 8 Aansprakelijkheid

1. Overeenkomstig artikel 4 lid 3 van deze Algemene voorwaarden is Klant verantwoordelijk voor het aandragen van correcte en representatieve gegevens en informatie die nodig zijn voor het uitvoeren van Overeenkomst. Bedrijvengids StationDelft.nl is niet aansprakelijk voor schade, onder anderen op basis van een verkeerde bestelling, indien Klant onjuiste, niet-representatieve of irrelevante gegevens heeft verstrekt.

2. Bedrijvengids StationDelft.nl is niet aansprakelijk voor de gevolgen van overschrijding van de termijnen overeenkomstig artikel 4 lid 4 van deze Algemene voorwaarden. Overschrijding van de termijn geeft Klant geen recht de Diensten te annuleren, of de ontvangst of betaling van de Diensten te weigeren.

3. Bedrijvengids StationDelft.nl is niet aansprakelijk voor fouten of nalatigheden van door haar ingeschakelde derden. Door gebruik te maken van de Diensten van Bedrijvengids StationDelft.nl verleent Klant de bevoegdheid aan Bedrijvengids StationDelft.nl om, als een door Bedrijvengids StationDelft.nl ingeschakelde derde zijn aansprakelijkheid wilt beperken, die aansprakelijkheidsbeperking mede namens Klant te aanvaarden.

4. Bedrijvengids StationDelft.nl is niet aansprakelijk voor indirecte schade, waaronder maar niet uitsluitend begrepen gevolgschade zoals: bedrijfsschade, stagnatieschade, gemiste besparingen, verminderde goodwill en gederfde winst.

5. Bedrijvengids StationDelft.nl is niet aansprakelijk voor het niet of niet tijdig voldoen aan de verplichtingen, voortvloeiend uit Overeenkomst, in geval dit veroorzaakt wordt door overmacht als bedoeld in artikel 9.

6. Klant is verantwoordelijk voor en in correct aanleveren en up-to-date houden van zijn of haar eigen gegevens. Deze eigen gegevens kunnen onder andere het logo, de inhoud van het bedrijf, de openingstijden, de URL en nog andere informatie bevatten. Bedrijvengids StationDelft.nl kan niet aansprakelijk worden gehouden met betrekking tot de inhoud van de vermelding van Klant.

7. Indien Bedrijvengids StationDelft.nl aansprakelijk wordt gehouden, zal zij uitsluitend aansprakelijk zijn voor directe schade die daadwerkelijk door Klant is opgelopen, betaald of geleden is vanwege een aantoonbaar tekortschieten van de verplichtingen van Bedrijvengids StationDelft.nl, waarbij de schade een rechtstreeks en uitsluitend gevolg moet zijn van het handelen van Bedrijvengids StationDelft.nl.

8. De aansprakelijkheid van Bedrijvengids StationDelft.nl is beperkt tot het door de verzekeraar gedekte en uitgekeerde bedrag. Indien de verzekeraar niet tot uitkering overgaat, dan wel indien Bedrijvengids StationDelft.nl niet is verzekerd, is de aansprakelijkheid beperkt tot maximaal een bedrag gelijk aan de in Overeenkomst tussen Bedrijvengids StationDelft.nl en Klant opgenomen vergoeding voor een (1) jaar.

9. De beperking van de aansprakelijkheid zoals beschreven in dit artikel geldt niet indien sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid aan de zijde van Bedrijvengids StationDelft.nl.

10. Dit artikel sluit geen aansprakelijkheid uit voor zover aansprakelijkheid bij wet niet mag worden beperkt of uitgesloten.

11. Bedrijvengids StationDelft.nl is niet gehouden na te gaan of op door de Klant aangeleverd materiaal auteursrechten van derden rusten. Klant zal Bedrijvengids StationDelft.nl vrijwaren voor mogelijke claims van derden, claims in verband met schending van auteursrechten daaronder begrepen.

12. Bedrijvengids StationDelft.nl is rechthebbende van alle rechten van intellectuele eigendom in de ruimste zin des woords met betrekking tot de website stationdelft.nl. Niets in deze overeenkomst houdt een overdracht van rechten aan de Klant in.

13. In het geval Bedrijvengids StationDelft.nl in opdracht van Klant werkzaamheden voor Klant verricht of doet verrichten, vrijwaart Klant Bedrijvengids StationDelft.nl terzake inbreuk, en eventueel daaruit voortvloeiende schade, op intellectuele eigendomsrechten van derden in het geval Bedrijvengids StationDelft.nl gebruik maakt van door Klant aangeleverd beeldmateriaal en/of tekst(en).

14. Klant staat ervoor in geen inbreuk te maken op de intellectuele eigendomsrechten van Bedrijvengids StationDelft.nl dan wel de intellectuele eigendomsrechten van andere Klanten en vrijwaart Bedrijvengids StationDelft.nl voor alle aanspraken uit dien hoofde.

Artikel 9 Overmacht

1. Onder overmacht wordt verstaan: alle van buiten komende oorzaken, buiten wil of toedoen van Bedrijvengids StationDelft.nl, waardoor tijdige, volledige of juiste nakoming van Overeenkomst niet meer mogelijk is. Hier valt onder andere maar niet uitsluitend niet-nakoming van een derde, ziekte van personeel van Bedrijvengids StationDelft.nl zelf of een derde onder.

2. Als overmacht zal gelden iedere omstandigheid, welke dan ook, waardoor het voor Bedrijvengids StationDelft.nl redelijkerwijs onmogelijk is de overeenkomst na te komen. Onder deze omstandigheid vallen in ieder geval maar niet uitsluitend: brand, waterschade, oorlog, oproer, rellen, molest, staking en uitsluiting, natuurrampen, storing in de energie- of materiaalaanvoer, transportvertraging, het niet en/of niet meer tijdig leveren door leveranciers van hun dienst en/of product en/of storingen in een dienst en/of een product van een leverancier, breuk van machines en/of gereedschappen en overheidsmaatregelen.

3. In geval van overmacht wordt nakoming van Overeenkomst opgeschort voor zolang de overmacht aanhoudt.

4. Indien de overmacht drie maanden of langer aanhoudt, zijn beide partijen gerechtigd Overeenkomst zonder tussenkomst van de rechter te ontbinden. In een dergelijk geval zal Bedrijvengids StationDelft.nl overgaan tot terugbetaling van eventueel betaalde bedragen, met daarop in mindering gebracht alle kosten die Bedrijvengids StationDelft.nl heeft gemaakt met betrekking tot Overeenkomst.

Artikel 10 Garantie

1. Behoudens hetgeen uitdrukkelijk in Overeenkomst en/of in deze algemene voorwaarden is opgenomen, biedt Bedrijvengids StationDelft.nl geen andere garanties, toezeggingen of voorwaarden met betrekking tot de Diensten.

2. De bepalingen in deze Algemene voorwaarden ter zake van garantie laten de garantie aanspraken van Klant uit hoofde van de wet onverlet.

Artikel 11 Vertrouwelijkheid van gegevens

1. Beide partijen garanderen dat alle van de andere partij ontvangen gegevens waarvan men weet of dient te weten dat deze van vertrouwelijke aard zijn, geheim blijven. De partij die vertrouwelijke gegevens ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt zijn. Gegevens worden in ieder geval als vertrouwelijk beschouwd indien deze door een der partijen als zodanig zijn aangeduid. Bedrijvengids StationDelft.nl kan hieraan niet worden gehouden indien de verstrekking van gegevens aan een derde noodzakelijk is ingevolge een rechterlijke uitspraak, een wettelijk voorschrift of voor correcte uitvoering van Overeenkomst.

2. Geheimhouding geldt zowel tijdens de looptijd van Overeenkomst alsmede na beëindiging van Overeenkomst, behoudens voorafgaande schriftelijke toestemming van de andere partij.

3. Het is Klant bekend dat de door de abonnee te verstrekken c.q. verstrekte gegevens door Bedrijvengids StationDelft.nl zullen worden opgenomen in een databank en verstrekt zullen worden aan derden in het kader van een online bedrijvengids.

4. Klant geeft hierbij uitdrukkelijk toestemming voor de verwerkingen van de betreffende gegevens en staat ervoor in dat de betrokkenen eveneens uitdrukkelijk akkoord zijn gegaan met deze verwerkingen.

5. Partijen verplichten zich alle op hen rustende verplichtingen op het gebied van privacywetgeving na te komen.

Artikel 12 Identiteit van Bedrijvengids StationDelft.nl

1. Bedrijvengids StationDelft.nl is onderdeel van 2B Media en bij de KvK geregistreerd onder nummer 27276994 en draagt Btw-identificatienummer NL002019876B56. Bedrijvengids StationDelft.nl is statutair gevestigd en houdt tevens kantoor aan de Palamedesstraat 3 2612 XP te Delft.

2. Bedrijvengids StationDelft.nl is per e-mail te bereiken via info@stationdelft.nl.

Artikel 13 Toepasselijk recht en bevoegde rechter

1. Op de rechtsverhouding tussen Bedrijvengids StationDelft.nl en Klant is het Nederlands recht van toepassing.

2. Alle geschillen die tussen Bedrijvengids StationDelft.nl en Klant mochten ontstaan worden beslecht door de bevoegde rechter.

Artikel 14 Slotbepaling

1. Bij klachten mag Klant een mail sturen naar info@stationdelft.nl.

2. Deze Algemene Voorwaarden zijn te vinden op de Website en worden indien van toepassing gevoegd bij de bevestigingsmail.

3. Indien één of meer van deze voorwaarden geheel of ten dele in strijd mochten zijn of komen met enige wettelijke bepaling, dan blijven nochtans deze voorwaarden voor het overige onverminderd van kracht. Voor wat betreft enige ongeldige bepaling, worden Bedrijvengids StationDelft.nl en Klant geacht datgene te zijn overeengekomen wat wettelijk geoorloofd is en wat de strekking van de buiten werking gestelde bepaling het meest nabij komt.